Send an e-mail T   +32 9 310 96 60
12

Bruges Beer Museum

Bar - Horeca

Modern vintage

In 2014 beslissen twee jonge Brugse ondernemers om de handen in elkaar te slaan met Palm breweries. Het resultaat? Bruges Beer Museum, waar bezoekers de geschiedenis van het bier, de verschillende biersoorten en brouwprocessen op interactieve manier te zien krijgen met de ipad mini als gids.

  • Palm Breweries
  • Beer café
  • Brugge

Leestijd  3' 35"

 Ad Random
 Ad Random
 Ad Random

Eindhalte van hun ontdekkingstocht is de tasting area, die uitzicht geeft op de Grote Markt en zestien bieren op tap aanbiedt om te proeven.  Een echte degustatieruimte, waar de slogan van het museum “The Beer Experience, discovering and tasting”, volledig tot leven komt. Modern vintage is de rode draad in het interieur die Ad Random vastlegde voor deze come & go-plek.

"De authentieke stijl vertaalt zich in de keuze voor oude schoolstoelen en echte, originele vintagelampen."

Die worden op hun beurt omgeven door een strak metalen raster, wat dan weer de grens met het moderne opzoekt.  Het patroon van de monolieten toog gaat naadloos over in de eiken plankenvloer, die een warm gevoel creëert en eerder doet denken aan de sfeer van vroeger. Nog een opvallend object in de tasting area is de spiegelkast, en die incarneert de modern vintage helemaal: het ontwerp op zich is retro, maar de kast is volledig nieuw op maat gemaakt.

Typerend voor dit interieurontwerp is de doorgedreven coherentie in de materialisatie. Messing is de constante die in combinatie met de witte zuilen en wanden evenwicht brengt in de ruimte. Het materiaal komt terug in het socket van de lampen, de vierdelige toog uit terrazzo en de wand van de keuken. 

Het samenspel van de toog en de wand dicht tegen elkaar zorgt voor een weerspiegelend fade-out effect. Klein detail: de inspiratie voor dit materiaalgebruik kwam uit de rebranding van de Brugge Tripel, die Ad Random mee hielp uitdenken. Op het etiket van dit bier staat de kleur goud centraal, waaruit de keuze voor messing groeide.

Positionering

De derde belangrijke pijler van dit interieur is de aanwezigheid van het merk Brugge Tripel. Het logo kende zijn introductie in de tasting area, en het komt telkens terug op een subtiele manier – ingewerkt in de wand, de toog en het inlegwerk van de tafels. In de lijn van de ontdekkingsfilosofie van het museum kreeg de tripel zijn eigen kruidenkamer in de ruimte. Hierin krijgen de  bezoekers zoals in een echt labo te zien welke ingrediënten en processen nodig zijn voor het brouwen van het bier.

Uitgebalanceerd kleur-en materiaalgebruik in een modern vintage interieur, met fijnzinnige aandacht voor branding : dit is de stempel die Ad Random achterliet op de tasting area.

 

Partner in crime: Vrije Ruimte.

Deel deze post

Wait a minute, there’s more
 Ad Random
 Ad Random

_ Meer projecten

communicatie en grafisch ontwerp door communicatiebureau Lavagraphics