Sneakers paradise
Dope: simpelweg dé independent sneaker store van Gent. Merken als Adidas, Puma, Oasics, Nike,… vinden er hun vaste thuis. Een unieke selectie streetwear hebben ze ook, naast een vast aanbod horloges van Casio en het Belgische label Komono. Hun interieur kon nog beter de vibe van hun aanbod en hun eigen persoonlijkheid uitstralen. Low budget was key, want onafhankelijkheid betekent slimme keuzes maken en investeringen beperkt houden.
- Sport brands
- Recupe materiaal
- Analoog
Leestijd : 1' 11"

Het concept voor het nieuwe interieur van Dope dook op tijdens het doorbladeren van ‘Ain’t painting a pain’, een boek van de hedendaagse kunstenaar Richard Jackson. Vooral zijn werk ‘Stacked Paintings’ sprong ons in het oog. In 1980 begon hij met het bouwen van een spiraalvormige muur, die bestond uit een opeenstapeling van acrylschilderijen. Het resultaat was een monumentale ruimte, die resulteerde in een mijlenlange sculptuur. Naar analogie met deze stacked paintings kreeg Dope Jacksoneske legplanken voor de sneakers. Die werden gebouwd uit afgedankte wanden van beursstanden. Dankzij de patine creëerde de opeenstapeling van die wanden een used effect. Dat helemaal niet te faken valt en meteen een verhaal vertelt. Hip en low budget: meteen de essentie van het ontwerp.
Met de overschotten van de gebruikte wanden en de houtresten kreeg het logo van de winkel nieuw leven ingeblazen. Daarnaast konden er ook zitbankjes voor een comfortabele pasbeurt gemaakt worden uit het resterende materiaal.
Straight forward qua ontwerp, ecovriendelijk en jong: net wat Dope’s sneakers paradise definieert.
Partner in crime: Vrijeruimte.
Deel deze post

Richard Jackson
De meest radicale hedendaagse kunstenaar ooit, zo wordt hij vaak omschreven. Waarom? Richard Jackson always goes the extra mile to achieve what he wants. Meer dan dertig jaar heeft hij aan zijn stacked paintings gewerkt. Gewoon omdat hij exact wilde maken wat hij in gedachten had. Die gedrevenheid en dat doorzettingsvermogen is voor iedere ontwerper een bron van motivatie.



Terre bleue Retail Styling



Planet Parfum Clean luxury


