Send an e-mail T   +32 9 310 96 60
10

Game mania

Retail

User experience

Game Mania staat bekend als de nummer één in games, zowel tweedehands als nieuw. Voor hun nieuwe winkel in Antwerpen wilden ze minder op safe spelen en hun shopconcept herdenken samen met Ad Random. Het zwaartepunt werd verlegd van verkoop naar beleving, waardoor gamers plots in een nieuwe wereld binnenstappen.

  • Magneet
  • Games games games 
  • Beleving

leestijd 1' 47"

 Ad Random
 Ad Random
 Ad Random

Weg met de oude bakrekken, enter nieuwe wandmodules uit metaal. Magnetisch zijn ze ook, en volledig verstelbaar. Die geven de winkel bij het binnenkomen een meer stoere, gamers look. Alle verlichting is indirect achter de metalen platen ingewerkt, waardoor deze los komen van de muur ,de kleuren zijn per zone aanpasbaar naargelang een bepaald spel, merk of tijdens tornooien. Tweede opvallende element: de kassa’s behoren nu ook toe tot het verleden. Je wordt nu geholpen aan een verplaatsbare flightcase, waarop een computerscherm centraal staat om samen met een medewerker te zoeken naar je favoriete game.

Als je liever het heft in eigen handen neemt, is er een iPad te vinden in de shop waarin de volledige back catalogue van Game Mania is opgenomen. Of je kan je toevlucht zoeken tot de used games kast, waarin je net als in een platenkast kunt graven naar die ene oldtime classic. Liever echte actie? De try before you buy-boxen bevatten zowel Xbox, Nintendo als Playstation, met bakjes en hoofdtelefoon. Je kunt er alles op testen, en als het je bevalt, ook meteen kopen. Aan het save point zijn er opladers beschikbaar voor je telefoon, om zeker te zijn dat die niet uitvalt in het midden van een level. Deze shopconcepten kregen een nieuwe twist, om de bezoeker mee te slepen in de game-arena.

Bovendien waan je je in de nieuwe Antwerpse winkel in een echte arcade. Het artisanaal spuitwerk van Vrijeruimte toont bekende quotes die tot het collectief geheugen van elke gamer behoren. Daarnaast zijn call to actions en grappige tags aangebracht in de handgeschreven typografie van Maarten Leenknecht. Een authentieke rock’n rollstijl dus, die mooi matcht met de nieuwe technologie die binnenin zegeviert.

Deel deze post

Wait a minute, there’s more
 Ad Random
Crossover

Magneto

De antiheld uit de X-men series . Op hem is het concept gebaseerd: de winkel zit namelijk vol met magneten.
Magneto Ad Random
 Ad Random
 Ad Random
 Ad Random
 Ad Random
 Ad Random
 Ad Random

_ Meer projecten

communicatie en grafisch ontwerp door communicatiebureau Lavagraphics