Send an e-mail T   +32 9 310 96 60
15

Lunch Garden

Bar - Horeca

Family matters

Bij de pitch voor de herinrichting van de nieuwe Lunch Garden-ketens kwamen twee essentiële veranderingen naar voren. Ten eerste moest de koffiecorner in de keten een integratie krijgen. Ten tweede zou de beleving van het familiebezoek aan Lunch Garden herdacht moeten worden. 

  • Restaurantketen
  • Built to resist
  • Storytelling 

Leestijd 1' 54"

 

rendering visualisatie van de koffiecorner Ad Random
laminaat wand met krijtbord afwerking in de koffiecorner  Ad Random
sticker met houtmotief op glas Ad Random

Voor de koffiecorner vertrokken we voor de inrichting en de signalisatie vanuit de oergedachte van de klant. “Hoe heb jij jouw koffie graag?” is de nieuwe Lunch Garden-koffiebaseline geworden. Waarom? Om in te spelen op wat iedere bezoeker echt wil. Aparte koffiecorners krijgen hun eigen plek, samen met meubels die zodanig ontworpen zijn voor optimale gebruiksvriendelijkheid en ‘customizing’ van je dagelijkse shot caffeïne. Een revolutie voor Lunch Garden, die dankzij de toevoeging van Franse bistrostoelen en krantenmeubels extra gezelligheid meekrijgt in het interieur. De donkere zetels en stoelen maken samen met de retrotegeltjes deze cosy atmosfeer af.

Om de familiezones in te kleden, werd teruggekeerd naar de roots. Bij de eerste acht Lunch Gardens kreeg een houten boomhut een prominente plaats in de familiezone. Het symbool van een leuke kindertijd, of een tof bouwmoment tussen vader en zoon. In de boomhut vinden de kinderen alles terug wat ze nodig hebben: houten speelgoed, ballonnnen, slabbetjes, kleurpotloden,… Voor de ouders is een microgolf ingewerkt om papflessen en maaltijden op te warmen. In de volgende fase dook er bij andere Lunch Gardens een houten raket op in het restaurant. Nog zo’n icoon uit ieders jeugd. De bedoeling is om elke keten zijn eigen familie-icoon te geven, zodanig dat hier rond een community wordt gevormd. “Gaan we terug naar de Lunch Garden met de raket, mama?” Dat is de zin die we graag willen horen uit de kindermond.

Partner in crime: True North. 

Deel deze post

Wait a minute, there’s more
laminaat wand met glas in lood Ad Random
Crossover

Le fabuleux destin d’Amélie Poulain_Jean-Pierre Jeunet (2001)

De kinderlijke wereld van hoofdpersonage Amélie Poulain was de blauwdruk voor de speelcorner bij Lunch Garden. De boomhut en raket kregen vorm tijdens het brainstormproces dankzij het denken aan het meisje met de scherpste zintuigen ter wereld. Amélie is als een spons: bijna neurotisch gaat ze constant op zoek naar smaak, kleur, geluid, gevoel en beeld rondom haar. Zowel in haar omgeving als bij de mensen die ze dagelijks ontmoet. De korst van een crème brûlée kapot prikken, haar hand in een zak vol bonen laten zakken, haar buurman tot het uiterste drijven om zijn contact met de buitenwereld te verscherpen,… Niets is Amélie te veel. En laat het net dat zijn waarnaar Ad Random streefde tijdens het ontwerpen van de nieuwe Lunch Garden-filialen. De soundtrack van Yann Tiersen was de ideale begeleider tijdens het creatieproces.
Le fabuleux destin d’Amélie Poulain_Jean-Pierre Jeunet (2001) Ad Random
sticker met houtmotief op glas business corner Ad Random
rendering visualisatie van de kidscorner Ad Random
boomhut in ruw plankenhout Ad Random
retro wandtegels en vloertegels  Ad Random
retro wandtegels en vloertegels met retro stoelen Ad Random
rendering visualisatie van de business corner Ad Random
business corner met laminaat afwerking en melkglas Ad Random
print op laminaat tafel Ad Random
laminaat wand met krijtbord afwerking in de koffiecorner  Ad Random
raket in multiplex berk kidscorner Ad Random
laminaat wand met glas in lood Ad Random
laminaat wand met glas in lood Ad Random

_ Meer projecten

communicatie en grafisch ontwerp door communicatiebureau Lavagraphics