Send an e-mail T   +32 9 310 96 60
11

Terre bleue

Retail

Retail Styling

Terre Bleue is een Belgisch familiebedrijf dat al generaties lang vrouwen met affiniteit voor kwaliteit en detail kleedt. Later kwam daar ook een mannen-en kindercollectie bij, waardoor nu de hele familie bij het merk zijn outfit kan gaan shoppen. Dat thuisgevoel reflecteert verder in hun shops: een open en rustige winkelervaring is een absolute prioriteit. Het gevoel dat iedereen er welkom is, of die nu tot de jongere of oudere generatie behoort, mocht zich nog beter vertalen in hun winkelinrichting. Ad Random kreeg de vraag om voor de opfrissing van hun boetieks van hieruit te vertrekken.

  • Fashion
  • Warm feeling 
  • Natuurlijke materialen

Leestijd 1' 25"

kalkwand afwerking en halfvol parket   Ad Random
donker parket paskamers bekleed met gordijn  Ad Random
metalen hangrek met eikenhout voor een leemwand  Ad Random

Modern klassiek

De Terre Bleue-winkels werden in het verleden ingericht volgens een specifiek thema, waarrond het hele concept werd opgebouwd. Voor de vernieuwing van het interieur stapte Ad Random af van een conceptualisatie. Een pure focus op materialisatie kwam in de plaats. De grote uitdaging hierbij was om telkens de juiste mix te vinden tussen een traditionele, klassieke feel en een moderne, frisse insteek. Twee stijlen die zowel het oudere als het jongere doelpubliek aantrekken.

"De wanden van de winkels kregen een rustieke kalkafwerking, terwijl kledingrekken uit hout met metalen frame een strakkere aanblik geven. "

Het continu gebruik van parket in de paskamers, voor zowel de vloer als de muren, creëert samen met de egale gordijnen uitnodigende warmte. Het ontwerp in de vorm van een box, in combinatie met de toevoeging van subtiele, kleurrijke kapstokken, heeft dan weer een link met de hedendaagse trends. Net als de neonverlichting van het Terre Bleue-logo en de fel blauwe betaalbalie.

Less is more

Daarnaast hanteerde Ad Random het ‘less is more’-principe om de klant meer te doen ontdekken in plaats van louter winkelen. Zo werd een boekenwand geïntroduceerd die als belevingszone dient en tegelijkertijd een rustpunt creëert in het interieur.

Van de veertien Terre Bleue winkels in Vlaanderen heeft Ad Random al de herpositionering uitgevoerd voor de flagshipstore in Roeselare, de winkels in Aalst, Leuven en het shoppingcentrum Docks in Brussel. Mechelen en Brasschaat volgen in 2017. Alle Innocorners (shop-in-shops) in België kregen ook een facelift: die zijn een structurele afgeleide van de grotere winkels. De mengeling van de rustieke kalkwanden en tapijten met de moderne verlichting en rekken komt daar opnieuw terug. Uniformiteit, maar met een twist, want per winkel werd een uniek element aan het interieur toegevoegd. In Aalst springt bijvoorbeeld de patio direct in het oog en een podium met boekenwand errond geeft de winkel in Leuven een extra dimensie. 

Herkenbaar voor iedereen, dankzij de mix van modern en klassiek, met een eyecatcher per shop: deze aanpak zal worden verdergezet in de verdere retail styling voor Terre Bleue.

Deel deze post

Wait a minute, there’s more
metalen hangrek met eikenhout Ad Random
Crossover

Gregory Porter

Het lijkt een contradictie, maar het is het niet. Een huwelijk vinden tussen modern en klassiek, dat tegelijk strak en warm aanvoelt. Gregory Porter, Amerikaanse jazz-zanger, dichter en acteur, verenigt deze schijnbare tegenstellingen al jaren. Crossover is zijn middle name. Van alle markten thuis, met soul en groove: om die redenen weerklonken zijn platen talloze keren door de boxen bij Ad Random tijdens het ontwerpen van de Terre Bleue-interieurs.
Gregory Porter Ad Random
kalkwand met gordijn Ad Random
metalen hangrek met eikenhout en spiegel Ad Random
metalen hangrek met eikenhout Ad Random
metalen hangrek met eikenhout voor een kalkwand  Ad Random
metalen hangrek met eikenhout voor een kalkwand  Ad Random
podium in parket met metalen hangrek in eikenhout  Ad Random

_ Meer projecten

communicatie en grafisch ontwerp door communicatiebureau Lavagraphics